BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Friday, April 20, 2012

let's talk about shawl! :)

Assalamualaikum :)

hari ni sekolah saya ada hari 'temu mesra' with parents, so saya balik awal hari ni! yayyerz! pkul 8 lebih tadi saya dah balik. tpi saya tak nak cakap pasal 'temu mesra' tu, saya nak cakap pasal koleksi shawl, pashmina and inner yang saya ada. saya start kumpul shawl on july 2010 tak silap la. time tu saya baru nak berhijab and 1st shawl yg saya beli ialah shawl plain warna hitam. time tu kan zaman gemilangan kaum hawa untuk beli and kumpul shawl. saya pun tak terkecuali la sibuk-sibuk nak beli shawl jugak. ahaksss :D


shawl dan inner memang pilihan saya setiap kali keluar rumah. tapi 2012 ni dah jadi trend kaum hawa pkai tudung empat segi atau dikenali sebagai tudung bawal. kann? sekarang ramai yg dah pakai tudung bawal balik. tak kira la yang plain atau bercorak. and one thing yang awak semua perlu tahu, sejujurnya saya tak tahu nak berfashion dengan shawl mcm mana. i mean saya pakai shawl tak ikut tutorial atau apa2. saya just lilit2 macam biasa je. kalau saya tengok tutorial kt youtube and try nak ikut gaya tutorial tu, memang tak jadi. hancur terus. huhuhuhu T__T


saya ni jenis yang tak boleh tengok shawl or inner yg cantik-cantik and comel-comel. mesti gatal tangan nak beli. tapi kadang-kadang bila beli shawl tu tak pakai pun. nampak je cantik shawl tu, tapi bila pkai tak selesa. so tak akan pakai sampai bila-bila. yeah, that's me ;D kalau material shawl tu selesa, saya akan pkai berulang kali sampai shawl tu jadi buruk. hahahaha! 



ni koleksi inner shawl saya. tak silap ada 17 kot semuanya.




koleksi shawl plain. warna hitam dan pink jadi koleksi kegemaran :)




koleksi shawl corak.



koleksi pashmina




pashmina lagi!



last but not least, ni koleksi tudung bawal plain and corak saya. kesemua baru beli kat jalan tar bulan lepas kecuali yang kiri sekali. 








byebye gais! hope you enjoy, k ;) see u again.