BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Tuesday, December 27, 2011

2 in 1 stories

Assalamualaikum :)

#1
apa khabar? sihat? saya sore throat sikit lah :( ok, semalam ada makan2 sikit kt rumah saya. tpi lebih kurang mcm family gathering lah. 


mama buat pulut durian and pengat durian. ermm, soo yummy :') and then saya buat caramel pudding or disebut puding gula hangus in malay. ni percubaan kali-3 and alhamdullilah tiga2 menjadi :D im sooo happy gais *lompat2 atas katil* nak tahu tak, ni puding paling simple taw sbb bahan2 yg guna utk buat puding ni sikit je. telur, susu pekat and gula. tpi saya tambah vanilla essence utk bagi naik bau and colour jadi cantik. recipe dpt drpd buku recipe turun temurun dprd nenek. 


ni time nk hanguskan gula utk jadi air gula.


pukul telur dulu

campuran air, susu pekat and telur tadi. lepas tu saya kukus dlm 45 minit. kalau nk guna oven pun boleh tpi guna cara water bath. saya tak reti -__- so kukus je lah paling senang.


TADAAA! udah siap dong! senang je kan cara nak buat puding ni :) 

#2

semalam jugk kira mcm celebration utk saya lah. sehari sebelum makan2 ni, cousin saya, kak ayu ada call and dia tnya saya nak hadiah apa. ok, segannya org tnye nak hadiah apa pulak. saya tak kisah, terima je :D 

k.ayu : hello, ika. kak ayu, nak tnye ni. awak nak hadiah apa?
me : hadiah? aaaaa, apa eh? *confuse gila time ni sbb rasa mcm semua benda saya nak :p*
k.ayu : ok, awk nk beg skolah ke, handbag ke, perfume ke?
ika : beg skolah ika dh beli. kak ayu decide lah antara handbag atau perfume eh *dalam hati nak duadua!*

ehemm ,nak tahu saya dapat apa tak? tgk gamba bawah ni.


ce teka ce teka 



pandai! saya dapat perfumeee!! thank you cousins, uncle and auntie :)